Vem kan svepa en hela Gin? Vem kan slå sej på tummen? Vem kan skära i vännen sin, Utan att dra på munnen? Jag kan svepa en hela Gin. Jag kan slå mej på tummen. Men ej skära i vännen min, Utan att dra på munnen.

Vedhuggardag och framförallt, Kalvdans

En sån dag, sitta och sova i skolbänken fram till lunch och sen äntligen få fara å göra nå kreativ. For till bastun och käkade varmkorv me brö till lunch.
Sen blev det lite jävlaranama med motorsågsjobb hela dan. For till Samuel och fällde nå gårdsträd som vi fick ta till ved till bastun.

Jag sågar fällskär på trädet

Sedan, vips faller trädet i precis den riktning man vill ha det.

Nästa träd som faller.

Då det börjat mörkna (baki fem - halv sex nån gång) och jag käkat en redig middag bestående av varmkorv m bröd, började jag kapa upp stockarna till vedklabbar. Att kapa i stockar som legat och framförallt släpats kring marken är ju ingen dunderhit om man nu inte råkar gilla att behöva vässa kedjan ofta (vasst ska de va). Resultatet:


Efter vedhuggningen blev det att gå på min tredje lektion i buggkursen som ja går.
Man börjar ju få kläm på buggningen nu (även i nyktert tillstånd) sen blir de att lära sej nästa dans, å nästa dans, sen är ja redo för Let's Dance! :)


Fick btw just veta att Sibylla ska ge mej två biobiljetter. Så tjejer ställ er på kö, finns bara en plats över!



Kvällens, dagens, veckans och framförallt månadens sörsta höjdpunkt, KALVDANS!
Ni som aldrig smakat det eller inte vet va de är, så är de när en ko har kalvat (fått bebis) så  mjälkar den en fetare mjölk. En kalv som inte får den mjölken dör, men kossan får så mycket sån mjölk att man kan ta en del till kalvdans. Anledningen att det heter kalvdans är att när kalven väl fått i sej den mjölken så får den en massa energi och börjar dansa.

Så här ser Kalvdans ut.

Blev överlycklig när ja kom till Maja och kände doften av denna juvliga måltid. Bästa måltiden sen drygt ett år sen (sist ja åt kalvdans).



Inte att förglömma att ja gåttt lös på biln me bachosatsen, har besiktning imorn så spände handbromsen, å jävlar va den tar nu!

Kommentarer
Postat av: Saaaara

Bra beskrivning Göran ;)

2010-10-09 @ 22:42:47
Postat av: Saaaara den bättre (ettor=bättre)

men bio göran, finns den kvar är jag på!

2010-10-10 @ 00:39:34
URL: http://coyotee.blogg.se/
Postat av: Artan

cool :O

2010-10-10 @ 01:26:34
URL: http://artanart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0