Vem kan svepa en hela Gin? Vem kan slå sej på tummen? Vem kan skära i vännen sin, Utan att dra på munnen? Jag kan svepa en hela Gin. Jag kan slå mej på tummen. Men ej skära i vännen min, Utan att dra på munnen.

Vad Gör han? Jo, han bakar!

Efter att jag kommit hem från buggkursen kände jag mej sugen på någe att äta, så tog fram:
Digestive kex (olivsmak)
Smör (Bregott)
Mjölk (Norrmejerier, mellan) och så förstås
Ett glas att dricka mjölken i (Ikeaglas) (Oskar Tallbark, för din skull har jag tagit reda på vad det är för ett glas jag drack ur, det heter "Godis" och kostar 39kr för 6 st) (för säkerhets skull lägger jag även upp länken till glasen så att du kan titta på dom innan du går och sover, http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80092109).
Nåja, i alla fall kom jag att tänka på att vi ju ska vara ute på exkursion med skolan imorn, då kom jag onekligen in på vad ja ska ta å laga mej för lunch ute i skogen imorn och på tal om mat så kom jag att tänka på fika. På tal om fika kom jag att tänka på kladdkaka, när jag frågade Julia om hon tyckte att kladdkaka skulle bli bra, övertygade hon mej med hennes överlyckliga blick. Blicken gjorde att man nästan kunde tro att det var Alex som stod dära. ;)
När kladdkakan väl var i ugnen:


När kladdkakan väl var i ugnen ska den vara där i åtminstone 30 minuter så då funderade jag vad man då skulle hitta på. När jag ändå var inne på bakspåren bestämde jag mej för att göra cocosbollar som vart färdiga precis när kladdkakan skulle tas ut ur ugnen.

Så här blev resultatet av en onsdagsbakning.



Kvällens bild:
Riksgränsen
Foto, Göran Nilsson
Kamera, Mobilkamera
Vy, baksidan av Norddalsfjället - Riksgränsen, mot Norge
Bra väder en vecka i sträck? Check
Största uppmätta snödjupet på över 15 år? Check
Längtar dit? OOOOO JA!

Kommentarer
Postat av: Anders

Vad kör du för recept på kladdkakan?

2010-10-14 @ 13:24:01
Postat av: Laxen

När kommer du hit och bakar? Ihelg?

2010-10-14 @ 20:32:55
URL: http://alexandrabenavi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0