Vem kan svepa en hela Gin? Vem kan slå sej på tummen? Vem kan skära i vännen sin, Utan att dra på munnen? Jag kan svepa en hela Gin. Jag kan slå mej på tummen. Men ej skära i vännen min, Utan att dra på munnen.

Tisdastenta, Tisdagstårta & Tisdgagssauna

Skrev tenta i Inventeringsteori idag och kände väl att den gick sådär. var en fråga som väger tungt som ja var osäker på, men nå vet ja den gick vägen. Hade ju inte pluggat så mycke till den så de är ju ingen förlust i pluggtid om ja skulle kugga.
Efter tentan blev det att fara raka vägen till Ia på tårtkalas med två sorters goda tårtor (en inspirerad av mej), senare vidare till skogis och hälsa de nya ikårhusförvaltningen välkomna. Hela mötet kretsade mest kring hur viktig Finska föreningen är.
Efter det blev det äntligen dags för den mycket populära traditionen, Tisdagssauna. Det kom mycket folk som vanligt, men var lite kallt att sitta ute idag. Förra tisdan var de nån minus ute å vindstilla, idag var det plus 7, blåst å regn, snacka om Göteborgsväder, kallt som fan. Men som tur är så är det inte ute man ska sitta under kvällen.

Jag har fått en förfrågan av ett troget bloggfan, som ville få en karta över vart jag sprungit så denne vet hur han ska lägga sin springrutt för att löpa störst chans att träffa på mej.

Här kommer bilden med min löprunda markerad.

Jag springer högervarv den markerade rundan, ca5km.

Har även fans som undrar när jag ska baka nästa gång och så (vet inte om det är för att själva smaka eller om det är för att dom vill läsa om smaken här på bloggen). Vet inte när det blir att baka nästa  gång faktiskt men doften av nybakt kan sprida sej kring Nydalahöjd när man minst anar det!

Nu höll ja på att glömma bort att nämna lunchen min, men passar bra nu ändå när vi är inne på matspåret.
Rikard hade med sej nå palt i söndags när han kom tilll Ume så jag stekte lite palt till lunch iadg, gott som fan!

Stekpalt med smör och hemmagjord lingonsylt.

För er som undrar så är det mjölk i glaset och ett mjölkpaket som syns bredvid. Tallriken är från Ikea, köksbordet och soffan är köpt begagnat i Vännäs, utanför Umeå. Det hela utspelar sej i mitt kök, och Nej jag äter inte med händerna, besticken från Åhlens ligger bredvid tallriken.
Tror inte att jag missat några viktiga detaljer nu, men tveka inte att påpeka ifall det är några frågor.


Fram mot kvällen (efter tisdagssaunan) åkte ja å Öhman med Hells Anders till Ålidhem för att se på Bengts älghorn och bli bjuden på whisky.

Den stolte Bengt Parrakka Isaksson syns tyvärr inte på bilden.


Fick ett glatt samtal från Emil Modig som skjutit en tjäder idag för min favorithund Gnista.
Grattis Emil och Grattis Gnista!


Dagens visdomsord:
"Jag är inte dum,
Jag har bara otur när jag tänker!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0