Vem kan svepa en hela Gin? Vem kan slå sej på tummen? Vem kan skära i vännen sin, Utan att dra på munnen? Jag kan svepa en hela Gin. Jag kan slå mej på tummen. Men ej skära i vännen min, Utan att dra på munnen.

Tisdagssauna! & Skoter/Snöabstinens

Idag mina vänner är det tisdag, och tisdagarna medför den sedvanliga tisdagssaunan. Men det kommer vi till senare!

Har varit på idegenereringsmöte som Rikard och Julia höll i för att få ideér om deras ex-jobb.
Kaxig som man är så säger jag att jag kom fram till den bästa lösningen på problemet. Ett sågsvärd (har fått lite inspiration för ett sånt tidigare),  några mothåll som samtidigt fungerar som stensågningsskydd och höjdreglering, ett band och en "visp" (kommer inte på nå bättre ord för den delen) kanskeräcker för att lösa problemet! Helt enkelt skitsmart!


Har varit på mitt livs (tror ja iaf) längsta besök på Elgiganten, Jag Alexandra å Björn V for dit för att Alexandra skulle byta telefon, men det fanns bara en i butiken som kunde hjälpa till med just det, och han kom förbi nån sväng då och då och sa att han bara skulle iväg och göra en liten sak till. Efter ca 45 minuter då Egliganten stängde hade vi fått hjälp och var klara.
Sen bar det av (nästan) raka vägen till saunan vid skogis. Där blev det den sedvanliga trevliga traditionen med tisdagssauna, skitsnack i saunan och ute runt elden.
Där träffade jag bl.a. ett troget bloggfan, Oskar Tallbark Gustavsson.
Av honom fick jag påbackning (lr bara en helt vanlig förfrågan). Då han läst gårdagens blogginlägg och kommit till "Dagens outfit" kunde han helt enkelt inte bara släppa att jag inte skrev vars mina jeans kommer ifrån, utan han har legat sömnlös hela natten (han sov på föreläsningen i skolan idag istället) och funderat över just vars jeansen är inköpta.
Men Nu, Tallbark, nu vet jag var jeansen är inköpta, dom är köpta på......
Dom är köpta på "Jack and Jones" (visst blev det lite mer spännande när jag inte skrev ut det direkt :P)


Oskar Tallbark Gustavsson, utanför Skogis-saunan
Nu Oskar, hoppas jag att du kan sova inatt och jag ska hänadefter försöka bättra mej på att skriva ut fler detaljer. ;)






Dagens Bild:


Fotograf, Emil Modig
Fotograferad, Lycklig Göran
Plats, Riksgränsen
Tidpunkt, Mars 2010



Kommentarer
Postat av: Oskar Tallbark

Jag kunde sova! Inte speciellt gott men man får ju vara tacksam för det lilla ^^

2010-10-13 @ 06:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0