Vem kan svepa en hela Gin? Vem kan slå sej på tummen? Vem kan skära i vännen sin, Utan att dra på munnen? Jag kan svepa en hela Gin. Jag kan slå mej på tummen. Men ej skära i vännen min, Utan att dra på munnen.

Korvstroganoff

Idag hade jag lyxen att komma hem till en nästan färdilagad portion korvstroganoff som Julia tillagat.
Under tiden satt jag och vässade en klyvyxa, först grovslipning med vinkelslip och lämplig skiva, sedan fick mitt diamantbryne jobba. Numera fungerar yxan även som rakkniv (om de nu är de man vill göra med den).

Lunchen idag blev fantastiskt god.
Nästan allting blir ju godare när man äter det utomhus (inte typ balkongen), då har man den där rätta feelingen och en eld gör de ju inte precis mindre mysigt.
 
Som ni ser duger en egentillverkad "stekspade" och en helt vanlig stekpanna (använd inte inne sen och förvara i påse) gott och väl ute i fält.
Här kom min nya kniv (Fällkniven - F1) väl till pass.
Efter lunchen blev vi experter på björkskogsskötsel.


Hittade god liten luden larv på väskan, lagomt till efterrätten


I björkskogen fick Öhman för sej att klättra upp och kolla hur mycket frön björkarna kommer sprida nästa år.



Nu bär det av till skogis sauna på den trevliga tisdagstraditionen "Tisdagssauna".
Där blir det att testa den nyvässade yxan, dricka kaffe och snacka lite skit innan det väl blir dags för sauna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0