Vem kan svepa en hela Gin? Vem kan slå sej på tummen? Vem kan skära i vännen sin, Utan att dra på munnen? Jag kan svepa en hela Gin. Jag kan slå mej på tummen. Men ej skära i vännen min, Utan att dra på munnen.

Hemma i Sörn!

Varför kan jag aldrig lära mej att gå å sova i tid? Tycker att jag jämt är trött för att jag aldrig minimerar min sömnskuld. Kom mej inte i säng förrän baki ett inatt å steg upp halv sju för att besiktiga bilen, sen ut i skogen med klassen å göra nå övningar där. Men ikväll kanske jag hinner gå å sova, innan det hinner bli imorn (har en kvart på mej i skrivande stund :P).

Efter skoldagens slut packade jag min flygmaskin (paramotor) i bilen, (volvo 740 á 66000mil) beordrade medresenärerna (Julia och Stefan) om ombordstigning, sedan rullade jag cirkus 33 mil hem till Sörn.
Fick en ny skjorta av morsan och käkade löjrom (färsk från igår). Gott som fan!
Passade även på att berätta om kalvdansen jag vart bjuden på av Maja. Snacka om avundsjuka miner här hemma.


Vy över gården hemma tagen av mej från en paramotor, Aug 2010
Gården, vy bakifrån

Vy över gården och vidare ut mot Kalix skärgård, Aug 2010
Vy över gården hamnen och vidare mot Kalix skärgård

Bor ja int fint så säg!

Bilderna ovan tog jag i somras när jag var å flög en sväng med min paramotor.
Hoppas hinna flyga nånting nu när ja är hemma (åker ner till Ume på sönda) men det kräver bra väder och tid. Det senare brukar ofta vara den bristande faktorn när jag är hemma.
Imorn blir det en ganska lugn dag men på lörda blir de kanske att ja å brorsan (Lelle) far å jobbar i skogen och på söndag blir det kanske att nybryta en väg med traktorgrävaren.

Får återkomma med bilder över lite olika aktiviteter hemma under helgen.


Ni som läser får gärna ta å skriva lite fler kommentarer så får alla det lite trevligare, klimatet blir bättre, vi kommer närmare en världsfred, botar obotliga sjukdomar, kan resa till Avatarvärlden och bäst av allt, Bamse kliver ur serietidningen och sprider sin glädje i världen, även till alla som inte kan läsa.

G'natt!

Kommentarer
Postat av: Saaaara

Så himla fina bilder :)

2010-10-09 @ 22:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0