Vem kan svepa en hela Gin? Vem kan slå sej på tummen? Vem kan skära i vännen sin, Utan att dra på munnen? Jag kan svepa en hela Gin. Jag kan slå mej på tummen. Men ej skära i vännen min, Utan att dra på munnen.

"Halstrad" löja

Fesk!
Det man lovar måste man hålla, håller man inget kan man inget lova och lovar man inget behöver man inget hålla!? Men nu iaf tänkte jag fullfölja mitt löfte om att ge en recension för löjmiddagen.

Här är löja (orensad)


Här är löja efter rensning och efter att ha legat i salt, numera på grillen


Tog dock inga bilder från restrerande middagen, men den höll många stjärnor, bara dukningen med millimeters noggrannhet på besticken (ögonmåttet), de fint vikta servetterna (knövlat hushållspapper) och för att inte tala om den mysiga belysningen (lysrör i taket + lampa över köksbordet).
Nu till maten, Julia tillagade en sås att ha till, bestående av bl.a. lingonsylt och creme fraiche. Jag kokade potatisen saltade fisken samt var grillmästare, medans Rikard skötte dukningen.
Den perfekt kokade potatisen, den goda såsen tillsammans med den perfekt grillade fisken gjorde middagen god. Det är iaf min slutsats.


Sen efter maten blev Rikard och Julia konstiga, klädde på sej en massa skogskläder, underställ och pannlampa. Efter ca 5 minuter kom dom tillbaka:

Ja vad säger man..
Dessa Civil(wannabeskogsmullar)ingörer ;)
Dom säger att det är till ex-jobbet men jag vet inte..



Dagens visdomsord:
"Imorn är det en dag mindre kvar tills vintern"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0