Vem kan svepa en hela Gin? Vem kan slå sej på tummen? Vem kan skära i vännen sin, Utan att dra på munnen? Jag kan svepa en hela Gin. Jag kan slå mej på tummen. Men ej skära i vännen min, Utan att dra på munnen.

Första SNÖN!!

Vaknade på morgonen - märkte ingenting,
Åt frukost - märkte ingenting,
var på väg ut till verkstan men stannade på bron - såg nederbörd på havet framför huset (blåste som fan gjorde de me).
Började gå mot verkstan - noterade, shit jag kommer att bli blöt.
Stannade och sträckte ut tungan - märkte att det var snö, trots 3,5 plusgrader ute.

Blåste som fan och kom snö, 3,5 plusgrader!
Var inte mycke till snö.. Men snö var det!
Sprang omkring ett tag och fångade snöflingor på tungan innan jag gick vidare till verkstan.
Väl i verkstan pulade jag på och donade med 740in. Bytte nå lysen, fixade stolsvärmare och satte fast värmeskölden (som alla frågat vad det är som låter när den vibrerar mot avgasröret).
Men viktigaste åtgärden av dom alla är nog ändå mugghållaren jag gjorde!

Patent Göran Nilsson :P
Homemade mugghållare, patent Göran Nilsson.
Lite dammigt kanske, men fungerar gör den! Testade den påStatoil i Skellefteå där Julia bjöd mej på en kaffe och nybakta bullar.


Justja!
Jag har fått en del klagomål (iaf ett) på min svenska här i bloggen. till mitt försvar säger jag att det ska va så!
Här i bloggen skriver ja typ som ja pratar. Då blir det lite mer personligt, och ni läsare invaggas in en slags trygghet och tilltro till mej, så går ni tillbaka och läser gamla inlägg när ni behöver lugna nerverna!



Efter att jag ätit en god middag bestående av "Afrikansk kött... (ja kommer int ihåg va den heter, men god är den) lagad av mor min, gick jag återigen ut på bron och möttes av en vy

Min tanke var, Varför lämnade jag min systemkamera nere i Ume för? Men snabbtänkt som jag är, plockade jag upp mobilen och tog några kort med mobilkameran.

Blir ju ingen direkt superkvalite på bilderna, men ni inser ju att de va fint iaf.
JA, jag erkänner att jag är lite svag för motljusbilder!



Blev tyvärr inte att flyga nånting i helg. Borde ha gjort det i fredags, men tänkte att ja tar de på lörda men då var det för blåsigt både lörda å sönda.
Men på lördagen var ja å Lelle ute i skogen med motorsågen och härjade me nå björkar som ska agera ved åt nån random markägare.
Ja å Lelle hugger nå björkar i Kattilasari.
Lelle i skogen i Kattilasari.


Innan jag for ner till Ume, tog ja me mej nå löja så det blir att dela ut fisk till folk imorn samt halstra några firrar till mej själv med co.


I övrigt har jag inte gjort så mycke mera.. Har ätit smörgåstårta (tack, faster Rachel), öppnat presenter (fick bl.a. ett duntäcke, sängkläder och en skjorta), Grävt lite med traktorgrävaren, städat undan kring gården inför vintern (flyttar på saker som är i vägen när man plogar) och monterat xenonlysen på brorsans (Anders) lastbil.


Är förövrigt  jävligt skönt att det äntligenbörjar närma sej vinter och pollensäsongen är över så man kan börja få bättre lungkapacitet igen!


Måste bara lägga upp den här bilden av en mycket stolt Ragna, som både kan klava, höjdmäta, skriva och gräva samtidigt som hon rabblar alfabetet baklänges!

Solt Ragna i Torsdags (7/10-2010) på "Bäcksjöövningen"


Imorn (läs idag) mina kära läsare, då ska ni få en utvärdering av halstrad löja.
Fan va långt inlägg de här blev btw.

Kommentarer
Postat av: Johan

Du hittade inga MB fälgar när du stökade omkring runt verksan?

2010-10-11 @ 12:12:27
Postat av: Göran himself

Inga plåtisar iaf, men du kanske är sugen på mina 19"? ;)

2010-10-11 @ 14:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0