Vem kan svepa en hela Gin? Vem kan slå sej på tummen? Vem kan skära i vännen sin, Utan att dra på munnen? Jag kan svepa en hela Gin. Jag kan slå mej på tummen. Men ej skära i vännen min, Utan att dra på munnen.

En sån dag!

Bäddade rent sängen med helt nya sängkläder igår och sov i (läs under) mitt nya duntäcke som e najs!
Gjorde dagens goda gärning till Maja då jag gav henne en kladdkakebit att mumsa på under dan.

Vi var på exkursion idag igen och till min stora glädje kom det SNÖ!! (som sen blev lite jobbigt för att det var så varmt att den mest gjorde en blöt). Jag är glad att jag efter snön hemma (i Kalix) i söndags beslutade mej för att byta till vinterdäck på bilen.

Väl ute i skogen då kylan tärde på många i klassen kunde dom som var i min grupp (Ragna och Vickan) och några fler som "visade framfötterna" skatta sej lyckliga på coccosbollar och kladdkaka med vaniljvisp.

Denna bild tagen strax innan de sista bitarna försvann av ivriga händer.

När vi slutade för dagen (vid 12) hade vi fått nån cm snö, så jag undrar vilket tempo dom som inte hade vinterdäck (typ alla) kunde hålla tillbaka till Ume. Såg en del bilar som fick ta det rätt lugnt längs vägarna.

Nån cm snö i Bäcksjön 15 okt 2010

Väl hemma i lägenheten tyckte jag att det var nästan ovanligt kallt där inne. upptäckte snabbt orsaken till det.
Inte undra på att det hade kylt ut i lägenheten efter att den dörren stått öppen i några timmar.
Beslutade mej för att fara till Björn och plugga istället för att sitta hemma i kylan.
Sen gjorde jag dagens andra välgärning å åkte å lämna blod.
väl på blodcentralen tog det extra lång tid för att de var så mycke folk, men då bekantade jag mej med två nervösa förstagångsgivare (som efteråt var lite kaxiga och ville se på nålen dom blivit stuckna med).

Verkar enligt yr.no bli en fin dag ute på exkursion imorn, någon minus under hela förmiddagen och även lite sol.


Jobbade på skogis, på Torsdagspuben ikväll, kom rikligt med folk hela kvällen. Kan inte förstå varför (jag har ju inte ens nänmt någonting på bloggen om att jag ska jobba där) sen bar det någon minut i åtta av (nästan) raka vägen till bion (en liten omväg förbi Ålidhem, men tog igen det genom en genväg över ett dike). Filmen vi såg, Inception var väl inte riktigt så bra som ja förväntade mej, men alltid trevligt att gå på bio (fick btw En biobiljett till idag när jag lämnade blod, så den här gången alla tjejer, ställ er på kö igen om ni vill gå på bio med en som går gratis(känner att detta erbjudande inte är riktigt lika attraktivt som det förra)) kom inte ut ur bion med den där känslan som man annars kan ha efter en riktigt bra film, om ni vet va ja menar?.
Diggar dock Saras förväntning om konversationen efter bion:

"Kan se framför mig konversationen efteråt. 

Tyckte du om filmen? - shuup (ni vet, såndär norrländsk inandning)
jaha, var skådespelarna bra då? - joo, int var de så dåliga.
Vad fint då, så det var värt och avsätta en kväll för detta? - joo, men visst."
Citerat från:
http://coyotee.blogg.se/


Har fått en del kommentarer från trogna läsare om kladdkakan jag bakat.
En del vill bara ha receptet (främst killar), medans andra (främst tjejer) vill ha hem hela mej att baka hos dom. :P

Nå iaf här är receptet på kladdkakan:
4 ägg
6 dl socker
3 dl mjöl
8 tsk kakao
2 tsk vaniljsocker
1 nypa salt
200 g smält smör

175 grader i mitten av ugnen i ca nån minut mer än 30 minuter.
Blir godast då den stått ett dygn (ska vara ganska kladdig när den är nygjord så blir den perfekt kladdig på några timmar)

Och den viktigaste alla ingredienser, (som även är min hemliga ingrediens) är att man ska Baka med kärlek!!


Dagens fråga:
Är det bättre att bajsa när man är nyäti, än att äta när man är nybajsad?


Dagens bild:
ORdentligt med snö i Arvidsjaur 2009
Foto, Rick B
Kamera, Mobilkamera
Plats, Någonstans kring Arvidsjaur
Datum, Feb 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0