Vem kan svepa en hela Gin? Vem kan slå sej på tummen? Vem kan skära i vännen sin, Utan att dra på munnen? Jag kan svepa en hela Gin. Jag kan slå mej på tummen. Men ej skära i vännen min, Utan att dra på munnen.

Onsdag den 17:e November

Började dagen lugnt med sovmorgon, några Pistvaktavsnitt och sedan en lite lyxigare frukost än va ja normalt bukar käka.
Den sedvanliga smolan, kokta ägg, Rachel-mjukkaka och tunnbröd me löjrom på.

Sedan blev de drygt tre timmars ganska seriöst plugg me Björn. Nu har man gått från att bokföring verkar krångligt till, var de så här lätt.
Där fick jag även agera våg och väga hur mycke revbensspjäll Björn hade tagit fram, och det leder onekligen in på att ja nu på freda blivit bjuden på grillning av revbensspjäll hemma hos Björn å Catrine.
Då ska ja stå för efterrätten.

Är det någon som har tips på va ja ska göra för efterrätt till på freda?

Kände för att åka skidor ida igen, så stack iväg till Nydalaspåret med skateskidorna.
Då ja hade åkt drygt 7,2 km funderade ja på om ja skull åka nå mer, de gick så lätt å var så kul så ja bestämde mej för att fortsätta och tänkte att ja får leva med den träningsvärken ja kommer att få på köpet från extravarvena.
Det blev två extravarv så ja slutade på 1,2 mil.

På Nydalaspåret med skateskidor.


Väl i lägenheten gjorde Jag Rikard och Julia en "tävling", en lapp där vi skrivit våra namn och drar ett sträck för varje km vi åkt på skidor i år. Jag leder!

Upptäckte att ja bara hade två rena kalsonger kvar i garderoben, tur som ja hade var tvättstugan ledig ikväll och nu har ja en hel massa kalsonger att bära.

Några saker ja funderar över är:
- Hur transporteras sockarna till sockhimlen?
- Varför reser dom inte i par (dom har ju varit tillsammans hela livet)?
- Varför är de aldrig dom slitna sockarna (som nästan har, eller har hål) som far till sockhimlen, utan alltid dom hela?


Imorn hittar ni mej jobbandes på Skogis (från kl 17- ca 23) och efter det kanske på Nydalaspåret i full gång med att tillverka snö.

Kom gärna förbi Skogis och ta en öl och/eller käka nå mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0