Vem kan svepa en hela Gin? Vem kan slå sej på tummen? Vem kan skära i vännen sin, Utan att dra på munnen? Jag kan svepa en hela Gin. Jag kan slå mej på tummen. Men ej skära i vännen min, Utan att dra på munnen.

Tidsstudiedag - igår...

Blev aldrig att blogga nå igår. Baki fem nån gång satt ja vid datorn å kikade igenom bilderna jag tagit under dan och funderade på om jag,
1. Skulle blogga
2. Skulle sova fram tills Tisdagssaunan började
3. Fara å åka skidor
Det blev alternativ nr 3 (kan ha påverkats av att ja nu ligger sist i km-ligan ("tävlingen" mellan mej Rikard och Julia)).

Vart att åka drygt 11 km, men de räckte inte för att ta ikapp till ledningen (inte ens andraplats (skilde 4 km)) och idag har dom båda varit å åkt igen.

Igår på förmiddagen var vi ute me skolan å hade en "tidsstudiedag" på en skotare och en skördare.
Tidsstudie i vårt fall innebar att vi var tionde sekund skulle notera vad maskinen höll på med just då. Vi jobbade i grupper och min uppgift var att säga till var tionde sekund, Björn skulle gå bakom skotaren för att se hur lång sträcka den kört. Både jag och Björn rationaliserade bort våra uppgifter, Björn genom att lägga in en GPS i hytten på traktorn å ja genom att ställla in min klocka att pipa var tionde sekund, sedan hänga fast den på Mikaela.
Istället kunde jag ägna förmiddagen åt att fota lite.





Fick även lite redigeringstips av Sara, så denna bild får hon ta cred för.


Var en riktigt skön förmmiddag, då jag inte alls behövde bry mej om den egentliga uppgiften vi hade.
fler bilder hittar ni på: http://www.facebook.com/album.php?aid=299627&id=707850378&l=6ecfdc3cc6


Har varit duktig och avfrostat frysen idag så de är ordentlig fryskapacitet.
Har varit i JVF:s slakteri och hjälpt till med styckningen av en pinntjur som ja köpt, sedan blev de att stå å packa bland annat 15 kg köttfärs i påsar till infrysning.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0