Vem kan svepa en hela Gin? Vem kan slå sej på tummen? Vem kan skära i vännen sin, Utan att dra på munnen? Jag kan svepa en hela Gin. Jag kan slå mej på tummen. Men ej skära i vännen min, Utan att dra på munnen.

Skidåkning (längd)

Idag/ikväll har jag åkt årets första längdskidtur.
Skatade 7,2 km på Nydalaspåret. Nu har dom preparerat en bana på 900m men imorn blir dom klar med 1,8 km spåret.
Det var riktigt fint före -12 grader, hårt och fint spår med bra glid så alltså ett bra förstaåksföre.

Bilder från ifjol när ja var me å tillverkade snö till skidspåret.


"Snötornen" fungerar så att du har två slangar (en med luft och en med vatten) och ett rör med munstycken högst upp. genom munstyckena sprutar vatten, och man har olika stora munstycken beroende på hur kallt det är ute (varmt - små munstycken = lite vatten, kallt - stora munstycken = mycke vatten) och hål under munstyckena där luft sprutas ut mot vattenmunstyckena för att dels kyla av vattnet och dels för att sprida ut det mer.
Sen får man dra omkring på "tornen" och flytta dom efter behov.

Tidigare idag har jag varit på skolan, sen pluggat på Externredovisningskursen som jag å Björn läser på distans.
Känns krångligt så här i början me debet å kredit å va som egentligen är en utgift å en inkomst å att för byggföretag ligger ingående MOMS på kredit å annars på debit. Mycke att hålla reda på.
Nu vet ja iaf att konto (2640) är ingående MOMS och konto (2630) är utgående MOMS!

Ikväll blir de att styra ihop en potatisgratäng sen fara på Tisdagssaunan å sen hem å käka pottigratäng å en älgstek.

Kommentarer
Postat av: Emil (som faktiskt läser din blogg ibland så lite har du ju lyckats (= )

åsen om de gör något åt oss så har de omvänd skattskyldighet! dedumådu ju å lista ut vad det är för nått.. (=

2010-11-17 @ 22:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0