Vem kan svepa en hela Gin? Vem kan slå sej på tummen? Vem kan skära i vännen sin, Utan att dra på munnen? Jag kan svepa en hela Gin. Jag kan slå mej på tummen. Men ej skära i vännen min, Utan att dra på munnen.

Jag "lider" av övervikt!

Jag har just fått konstaterat att jag är överviktig om man ser till mitt BMI.
Var på Life Gene och gjorde lite tester för forskningssyfte (dom ska ta tester på en halv miljon svenskar), först har jag fått fylla i en lång jävla enkät med en massa frågor för att sedan idag få komma på undersökning.

Där var det bland annat en häftig våg som skickade en massa el genom kroppen min för att mäta hur mycke fett respektive muskler jag har totalt och på olika ställen i kroppen. Manhöll i nå handtag som ledde ström å stod på nån platta som också ledde ström så räknade den ut en massa saker på typ 30 sek.
Vänster arm och vänster ben innehåller mindre muskler och mer fett på mej.

Jag har:

14,9 % fett på kroppen = 12,5 kg

kroppsvätska 52,1 kg

12 kg muskler i höger ben och 11,6 kg i vänster ben. Ungefär lika mycke fett på båda sidor, 1,7 och 1,8.

4 kg muskler i höger arm och 3,9 i vänster arm. Fettmassa, 0,8 och 0,9.

Bål 7,3 kg fett och 36,4 kg muskler.

Och nu till den varnande siffran, mitt BMI som är på 27 (BMI 25-30 = ÖVERVIKT).. :P

Jag förstår mej inte på de där me BMI, jag som tycker ja ser ut att ha en normal kroppshydda :P



Nå nu ska ja sluta torva uti de där (får istället lära mej att leva med övervikten)!
Var sjukt trött idag (efter en vecka då jag bara byggt på min sömnskuld för varje dag) så när ja kom tillbaka från undersökningen vid typ 14.30 la ja mej å sova fram tills 15.30 då Björn ringde å sa att ja ska komma å plugga me han å Öhman, men ja somna om inom en minut tror ja. Sen vakna ja när mina rumskamrater kom hem strax innan 17.30.

Nu blir det bastu i Finnsaunan och eventuellt besöka torsdagspuben.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0