Vem kan svepa en hela Gin? Vem kan slå sej på tummen? Vem kan skära i vännen sin, Utan att dra på munnen? Jag kan svepa en hela Gin. Jag kan slå mej på tummen. Men ej skära i vännen min, Utan att dra på munnen.

Hemma bordi Sörn

För er som inte förstår vad "bordi"betyder så betyder det typ "borti" eller "bort i" alltså "borta vid" eller bara "i".

Kom hem till byn igårkväll så nu idag började hemmalivet igen.
Började dagen med att köra med Hypron i skogen i stort sett hela dan, sen var ja å farsan å kolla uti nån väg som ja ska gräva.

Valmet 6400 med Hypro 755 processor

Slutavverkning i Hamptjärn i Sören.

Blev även påmind om att Sören ligger en bit norr om Ume, kändes som att de börja skymma typ en timme tidigare än i Ume. Resultatet av mörkret blev att jag visste var jag skulle spendera min kväll, nämligen i verkstan å laga igång så alla lysen på traktorn funkar.

Glömde ta nå bilder under tiden ja lekte elektriker så ni får nöja er me Hypro bilderna.

Kom lite snö ikväll så imorn blir de att flyga om de bara är väder för de.



Kommentarer
Postat av: Saris

Slutavverkning med traktor, -juste var ju i Norrland nu ja ;)

måste bli tröttsamt med allt detta klentimmer!

2010-11-05 @ 22:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0