Vem kan svepa en hela Gin? Vem kan slå sej på tummen? Vem kan skära i vännen sin, Utan att dra på munnen? Jag kan svepa en hela Gin. Jag kan slå mej på tummen. Men ej skära i vännen min, Utan att dra på munnen.

Ett - Noll

Ett till mej - Noll till Radiotjänst.
En kontrollant som från Radiotjänst var förbi till mej för ett antal veckor sedan. Trots att jag nekat tv-innehav anmälde han ändå tv-innehav till mej, och som att det inte var nog med de, så skrev han även i rapporten att han hört tv vid besöket (How i met your mother). Fräckt som fan tycker ja.

Nå iaf så fick ja hem fakturan --> skickade in min överklagan, som nekades --> Skickade in en ny överklagan, fick hem svaret idag där det stod att fakturan är makulerad. :)


I morse när ja cyklade till skolan kom jag för en gångs skull ihåg min sadelmuff.
- Sadelmuff is the shit!



Hade en trevlig eftermiddag hos Alex å Björn ida, käkade lunch drack kaffe och åt toscakaka som Alex gjort. Mycket god.

Nu har ja bakat klart efterrätten till ikväll och ska snart bege mej till Björn för å göra han sällskap vid grillen på balkongen.

Kvällens efterrätt: Jordgubbs & Hallonpaj




God efterrätt som är väldigt enkel att göra.

Recept:

Ugnen på 225 grader

100 g smör
2-3 msk socker
1,5 dl vetemjöl
1,5 dl socker

Blanda ihop (smält eller osmält smör spelar ingen roll)

I ungssäker form (som de så fint heter) lägger du ut bären, sockrar lite och  strö även lite potatismjöl över om de är mycke blöta bär.

Häv på smuldegspajen (som du vill (men inge berg utan hyffsat jämn tjocklek)) och in i ugnen i en sådär 15 - 20 min (när den fått fin färg).

Servera me nå sås (eller typ grädde) så blir de ännu bättre.


Enkelt: Ja
Gott:    Ja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0