Vem kan svepa en hela Gin? Vem kan slå sej på tummen? Vem kan skära i vännen sin, Utan att dra på munnen? Jag kan svepa en hela Gin. Jag kan slå mej på tummen. Men ej skära i vännen min, Utan att dra på munnen.

är de int fint så säg!

Gott som fan med frukost imorse, Tunnbrösmola (smola uttalas mer som småla förresten fast inte småla som, småla utan småla med en blandning av, "o" och "å" och med ett speciellt uttal av "L"et (som jag inte vet hur ja ska beskriva)) med fil lingonsylt och mjölk.
Kaffe som vanligt efteråt.

Efter det var jag redo för projekt "bygga (läs gräva) väg" (läs, väldigt grovbruten väg/basväg). Nå iaf så fick de bli nöjet under förmiddagen, för på eftermiddagen efter kaffet, efter ja tankat farsans båt och efter jag brutit lite is i hamnen med traktorgrävaren (för att farsan skulle köra båten till Lövskär för att den inte ska frysa inne här i Sörn) började jag förbereda mej med ordentligt varma kläder (underställ fliströja arbetsbrallor och skoteroverall).
Jag skulle nämligen flyga.


Förberedde paramotorn såg på solen (som var på väg ner) hur fint det skulle bli i luften.
Kl 14 blev det efter att ha lagt ut skärmen i position dags att dra igång motorn (läs, trycka på startknapp) och springa iväg och vidare upp i luften (givetvis sprang jag ju inte upp i luften, utan motorn på ryggen fick trycka mej framåt och på så sätt vidare upp i luften med propellern)!


Sörens hamn


flög mellan kl 14 och 15, solen gick ner bakom horisonten typ 14.40 (bilden tagen 14.45 på höjd) var speciellt att flyga så här på senhösten. har inte flugit någe sen i Augusti i år å då var de ju full sommar och alla löven kvar.


Kvällsnöjet bestod i lite upprensning i verkstan (neverendingproject) samt skruva 740, byte av båda styrleder och byte av bromsklossar vänster fram trodde ja iaf, hade inga bromsklossar till 740 liggandes i verkstan utan dom vi hade var till 240. Nåja, fick ju iaf smort upp och kontrollerat oket under sköna former (bilen uppe på billyft) så då går de lätt att byta när ja kommer till Ume igen.

Ny styrled men bromsklossarna får vänta.
Gick förövrigt jävligt smidigt med mekandet den här gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0