Vem kan svepa en hela Gin? Vem kan slå sej på tummen? Vem kan skära i vännen sin, Utan att dra på munnen? Jag kan svepa en hela Gin. Jag kan slå mej på tummen. Men ej skära i vännen min, Utan att dra på munnen.

Skåne..

Mina fördomar om att Skåne är skit börjar förverkligas.
Då ja å Vidar kom fram till stället där vi skulle hämta ut nyckeln till vårat tänkta boende under veckan i Skåne började klockan att närma sej sex- sju på kvällen.
På en skogsbilsväg (vi är i Skåne så läs asfalterad väg/ landsväg i Norrland) sedan svängde vi av på en nyplogad väg (det har faktiskt kommit två till tre dm med fluffpudersnö i Skåne) upp mot två hus, varav vid det ena huset lös brolampan så vi siktade in oss på det.

Efter att ha skottat oss fram sista biten till ytterdörren och öppnat den möttes vi av en odör av instängt. Vi hittade först ingen toalett eller dusch, så ja gick ut och letade om de fanns ett utedass istället, då hittade jag en ytterdörr till som ledde ner till källaren där det fanns en skabbig dusch och toalett.
 Medans vi vädrade ut upptäckte jag en mus som sprang omkring i vardagsrummet och sedan bort i nån vrå ja inte kunde hitta.

Vi for till affären och inhandlade bland annat musfällor. Då vi kom tillbaka från affären tänkte vi att vi skulle pröva om
nycklen passade till de andra huset å va de var där inne.
Där möttes vi av en ännu värre odör av instängt och nåt mer, men ett betydligt fräschare kök (och toalett och dusch inne). Vi vädrade även där och bestämde oss för att vi skulle bo i de huset istället.

Efter några timmar började jag känna att de var nå jävulskap i mina luftvägar (läs pipljud vid djupare inandning), vi upptäckte varför odören inte riktigt gått bort. Svaret var mögel.
Det var en massa svartmögel längs vägarna i sovrummet bakom sängarna och bakom soffan i vardagsrummet.

Då blev det åter en flytt till Råtthuset med fällorna utplacerade. Efter bara 13 minuter efter det att vi placerat ut fällan och lagt oss för att sova, small det till och den första musen var slagen.


Fällan gillrades om och placerades ut på nytt, dock utan resultat.

kl 05 på morgonen vaknade ja dock av ett krafsande under sängen från en mus som gick omkring så de var då inte den sista musen.


Idag har vi huggit, släpat fram och nätat in julgranar hela dagen (bilder kommer sen).
Vi beslutade att hitta nå nytt boende, så ikväll bor vi hos Vidars bror för att sedan leta reda på ett vandrarhem att bo i.


Men iaf, Skåne suger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0